FAQ

Autá

Mám nízkoprofilové pneumatiky alebo vysokorýchlostné pneumatiky. Môžem k oprave použiť SLIME?

V takom prípade odporúčame použiť SLIME pre núdzovú opravu a potom si nechať pneumatiku čo najskôr skontrolovať. Odborník musí posúdiť, či je potrebné vykonať trvalú opravu, alebo pneumatiku vymeniť.


Musím pneumatiku pred aplikáciou SLIME zdvihnúť na zdvihák?

Zdvihák nie je potrebný, ak nie je pneumatika príliš prázdna a neodchlipuje sa od ráfika.


Ovplyvní SLIME vyváženie kolesa?

Pridanie SLIME do vysokorýchlostných pneumatík môže spôsobovať vibrácie. U týchto pneumatík odporúčame SLIME používať iba pre dočasné opravy a odporúčame profesionálnu opravu v servise.


Dokáže SLIME utesniť pätku?

Neodporúčame a negarantujeme použitie SLIME na poškodenú pätku alebo ventil. Ak je SLIME aplikovaný a koleso rotuje, materiál sa odstredivou silou rozprestrie iba v oblasti behúňa. Ak pneumatika neleží, ku kontaktu s bočnou stenou alebo pätkou nedôjde. Pokiaľ sa jedná o pneumatiku automobilu alebo vysokorýchlostnú pneumatiku, odporúčame nechať ju prehliadnuť pracovníkom pneuservisu; únik vzduchu môže byť spôsobený ohnutým ráfikom apod.


Moje auto používa TPMS (systém pre sledovanie tlaku v pneumatikách). Môžem použiť SLIME?

PREHLÁSENIE O ZHODE TPMS

Spoločnosť Accessories Marketing, Inc. (AMI), výrobca opravného materiálu SLIME Tire Sealant, týmto odkazuje na nariadenie federálneho Zákona o podpore a zvýšenie bezpečnosti v doprave (TREAD) prijatého na jeseň roku 2000. V nadväznosti na toto opatrenie americký Národný úrad pre bezpečnosť diaľničnej premávky (NHTSA) zaviedol Federálny štandard bezpečnosti motorových vozidiel, vyžadujúci, aby do 1. septembra 2007 boli všetky vozidlá vybavené systémom pre sledovanie tlaku v pneumatikách (TPMS).

Na základe našich výskumov a po intenzívnej komunikácii s poprednými výrobcami TPMS prehlasujeme, že SLIME Tire Sealant zariadenie TPMS nepoškodzuje. Výrobcovia TPMS vykonali niekoľko testov, aby zaistili, že ich senzory zostanú funkčné aj v podmienkach, kedy sú vystavené pôsobeniu akýchkoľvek chemických látok, a to vrátane opravných materiálov ako je SLIME Tire Sealant. Spoločnosť AMI ďalej vykonala nezávislé testy, ktoré zlučiteľnosť výrobku SLIME Tire Sealant so zariadeniami TPMS takisto potvrdzujú.

V súčasnosti existujú dva typy zariadení TPMS: priame a nepriame. Zloženie SLIME Tire Sealant je zlučiteľné s oboma systémami TPMS. Je však dôležité vziať do úvahy, že SLIME Tire Sealant aplikovaný v pneumatike môže so senzorom prísť do styku takým spôsobom, že ho urobí DOČASNE nefunkčným, a to pokiaľ nebude pracovníkom pneuservisu riadne vyčistený, skontrolovaný a znovu namontovaný.

Keďže opravný materiál SLIME je vo vode rozpustný, možno ho z pneumatiky ľahko vymyť. Pri kontrole pneumatiky v pneuservise by mal byť prípravok z pneumatiky vypláchnutý, poškodená oblasť očistená a opravená zodpovedajúcou záplatou / výplňou schválenou Asociáciou výrobcov pneumatík (RMA). Vodou by malo byť vyčistené tiež zariadenie TPMS, aby bol odstránený všetok opravný materiál, ktorý so zariadením prišiel do styku. Na čistenie tlakového snímača nepoužívajte žiadne nástroje; mohlo by dôjsť k poškodeniu elektroniky. Po namontovaní a nahustení pneumatiky bude systém TPMS znova normálne fungovať.

SLIME sa odporúča ako opravný materiál pre všetky cestné vozidlá.

Cyklo

Mám na bicykli pneumatiky s dušou. Môžem k ich oprave použiť SLIME?

Áno. SLIME je určený k oprave všetkých typov pneumatík - s dušou i bezdušových.


Ako mám nahustiť dušu s ventilom typu Presta?

Ak kladiete túto otázku, zrejme ste omylom zakúpili dušu s ventilom Presta. Ak áno, odporúčame dušu vymeniť za dušu s ventilom Schrader. V opačnom prípade budete musieť zakúpiť pumpu, ktorá dokáže nahustiť oba typy ventilov, alebo budete musieť zakúpiť takzvaný Schrader adaptér, ktorým Vašu existujúcu pumpu dovybavíte.


Aký je rozdiel medzi ventilmi Presta a Schrader?

ventily presta vs schrader

Duše pre bicykle sa dodávajú s dvoma typmi ventilov: Schrader (tj. Štandardná "autoventil") a Presta (Francúzske ventily). Ventil Presta je štíhlejší a - vzhľadom na to, že má zatváraciu maticu namiesto pružinky - o niečo menej šikovný. Vďaka tomu sa používajú ventily Presta na špičkových jazdných kolesách a dušiach pre vyšší tlak vzduchu (cestné bicykle).

SLIME sa aplikuje skrz driek ventilu, preto je potrebné z ventilu najprv vyňať vložku. Ventily Presta pozostávajú z jedného kusu a nemajú vyberateľnú vložku, vzhľadom k čomu je aplikácia SLIME prinajmenšom obtiažna. Ponúkame preto vopred ošetrené duše s ventilmi Presta. Naše duše používajú ventily Presta zložené z dvoch kusov, čo umožňuje ich preventívne ošetrenie prípravkom SLIME.


Je možné aplikovať SLIME do duše bicykla s ventilom Presta?

Ventily Presta obvykle pozostávajú z jedného kusu a nemajú vyberateľnú vložku.
Štandardné aplikácie SLIME vyžadujú vybratie vložky ventilu, aby bolo možné prípravok vpraviť skrz driek ventilu. Aby bolo možné toto obísť, ponúkame vopred ošetrené duše s ventilom Presta, ktorý je zložený z dvoch kusov a má vyberateľnú vložku.

Takto možno prípravok dostať dovnútra. Pokiaľ však už máte fľašu SLIME a hodláte materiál vpraviť do svojej duše s ventilom Presta, pozrite nižšie, nájdete kompletný návod.


Prečo sa na prípravku pre duše uvádza, že nie je vhodný pre duše s ventilom Presta?

SLIME sa aplikuje skrz driek ventilu, preto je potrebné z ventilu najprv vyňať vložku. Ventily Presta všeobecne nemajú vyberateľnú vložku. Aby sme tento problém vyriešili, ponúkame vlastné vopred ošetrené duše SMART TUBES.

Ak ste si fľašu tesniaceho prípravku už kúpili, môžete ho s trochou trpezlivosti použiť aj na dušu s ventilom Presta.


Ako SLIME dostať do ventilu Presta?

  1. Odmontujte z fľaše SLIME bezpečnostný uzáver a naskrutkujte na fľašu zadnú časť plniacej hadičky.
  2. Odskrutkujte istiacu maticu z konca ventilu Presta. Toto umožní, aby štipec, na ktorom bola matica namontovaná, prepadol ventilom do duše. Zachyťte kolíček vnútri duše a držte ho prichytený, aby ste ho po skončení aplikácie mohli vrátiť späť do ventilu. K odmontovaniu matice z ventilu budete pravdepodobne potrebovať menšie kliešte. Maticu nestraťte.
  3. Ak je duša nová, ústami ju trochu nafúknite. Takto ju bude možné prípravkom SLIME ľahšie naplniť.
  4. Vložte koniec ventilu do lievika v hornej časti fľaše a skrutkujte, kým zúžený koniec lievika tesne nepriľne k širšej časti ventilu - tak, aby bol otvor ventilu úplne vnútri hornej časti fľaše. Takto vytvoríte tesné spojenie, aby SLIME neunikal, keď budete fľašu stláčať. Keď fľašu nasadzujete, je ľahšie skrutkovať fľašou, nie dušou.
  5. Pridržte fľašu v polohe 1 až 2 hodiny a nakloňte ju tak, aby smerovala dole do duše. Toto umožní, aby SLIME prešiel ventilom a dušou v smere hodinových ručičiek pod ventilom a vzduch vošiel z pozície 12 hodín nad ventilom.
  6. Nezabudnite dobre držať kolíček ventilu, aby neprepadol do duše; v takom prípade by bolo náročnejšie ho vytiahnuť, akonáhle plnenie duše prípravkom SLIME dokončíte.
  7. Vytlačte polovicu fľaše do duše: striedajte stisk a uvoľnenie, aby sa do fľaše po každom stlačení počas uvoľnenia mohol vrátiť vzduch.
  8. Po vyprázdnení polovice fľaše do duše odskrutkujte fľašu z ventilu. Stále pri tom držte ventil hore, aby ním SLIME nevytiekol.
  9. Natlačte štipec späť do ventilu. Podržte ventil hore nohami, aby kolíček prepadol späť cez otvor. Ak vytieklo trocha SLIME, zotrite ho. Ak budete ventil držať hore, nemalo by vytiecť žiadne väčšie množstvo.
  10. Nasaďte istiacu maticu späť na kolíček tak, aby tesne priliehala k ventilu. Kliešťami stlačte koniec závitov na kolíčku, aby sa matica znovu ľahko nevyvliekla.
  11. Nasaďte dušu a nahustite ju. Vždy pneumatiku hustite tak, aby bol ventil na pozícii 12 hodín a SLIME nevystriekol von z ventilu. Toto je obzvlášť dôležité u duší s malým priemerom, v ktorých SLIME stečie dole.

Rozrezal som si pneumatiku bicykla o sklo. Dokáže SLIME takú trhlinu opraviť?

Žiaľ nie. SLIME funguje podobne ako krvné doštičky. Ak sa pichneme do prsta, krvné doštičky vpich okamžite utesnia, aby sa predišlo strate krvi. Keby sme sa ale porezali, krv sa tak ľahko nezrazí a krvácanie tak rýchlo neprestane; pri ohnutí prsta sa naopak môže krvácanie znovu obnoviť. Podobne je tomu aj so SLIME. Malé prierazy sa opravia ľahko, ale väčšie trhliny alebo rezné rany od skla alebo kovových predmetov sa už tak ľahko nerevidujú; neustále ohýbanie pneumatiky o hrubé a nerovné povrchy navyše trvalé utesnenie diery SLIME veľmi sťažuje.


Ako nasadiť dušu do bezdušovej pneumatiky ako opravu?

Najprv treba povedať, že bez správneho náradia to pôjde veľmi ťažko. Najlepšie by bolo dať dole koleso a nechať si do neho dušu vložiť v cykloservise.

Ak sa rozhodnete, že to urobíte sami, bude potrebné najprv kúpiť dušu SLIME, ktorá sadne do Vašej pneumatiky. Ak máte napríklad pneumatiku na záhradný traktor, rozmer 15x6.00-6, budete potrebovať dušu SLIME zodpovedajúcej veľkosti (výr. Č. 30014).

Montáž začnite tým, že z pneumatiky vyrežete starý ventil. Zrazte pneumatiku z pätky na strane ventilu. Odtlačte pneumatiku dostatočne ďaleko od ráfika, aby bolo možné dovnútra dostať dušu. Budete k tomu zrejme potrebovať niekoľko montážnych pák. Pred vsadením duše vytrite handrou vnútro pneumatiky, aby v nej neboli žiadne tŕne alebo iné ostré predmety, ktoré by mohli novú dušu prepichnúť.

Keď dušu vsadzujete do pneumatiky, dajte pozor, aby sa niekde neohýbala. Prestrčte ventil existujúcim otvorom v pneumatike. Po vsadení duše do pneumatiky a správnom napolohovaní ventilu bude treba dušu prichytiť a držať ventil, aby neprepadol dovnútra. Než začnete pneumatiku nasadzovať späť na ráfik, bude možno dobré dušu mierne nahustiť. Akonáhle bude pneumatika na ráfiku, nahustite ju na vhodný tlak.

Pri kontrole tlaku alebo hustenia pneumatiky môže SLIME vytiecť z ventilu. Ak je to možné, vždy pneumatiku natočte tak, aby ventil nebol dole (na pozícii 6 hodín). Takto tesniaci prípravok stečie preč od ventilu a predíde sa jeho vystrieknutiu z ventilu. Ak by sa do ventilu dostal, mohol by upchať ventil, manometer alebo kompresor.

Moto / ATV

Aký je rozdiel medzi SLIME pre ATV a SLIME pre automobily?

Existujú dve varianty prípravku SLIME: jedna je priamo určená pre DUŠE, druhá pre bezdušové pneumatiky. Pneumatiky ATV a automobilov sú všeobecne bezdušové, takže v zložení prípravku doporučeného pre tieto typy pneumatík žiadny rozdiel nie je. Pre oboje bude treba použiť prípravok určený pre bezdušové pneumatiky ("bezdušový SLIME").

Traktor

Mám traktorovú pneumatiku obsahujúcu soľný roztok kvôli záťaži. Môžem použiť tiež SLIME?

Nie. Nemôžeme funkčnosť nášho výrobku garantovať, ak je pridaný do pneumatiky, ktorá už obsahuje iný výrobok alebo kvapalinu. Odporučili by sme odstrániť záťažový roztok a nahradiť ho prípravkom SLIME. Prípravok nielenže pomôže udržiavať tlak vzduchu a predchádzať stratám vzduchu zapríčinenými prierazmi, ale bude tiež fungovať ako pomocná záťaž.

Bezdušové pneumatiky

K čomu je gumový cement v opravnej sade?

Gumený cement sa používa na opravu knôtom. Uľahčí tak jeho vtesnenie do prierazu a spojenie knôta s gumou. Toto je rovnaký proces ako použitie "vulkanizačnej záplaty" na dušu. Akonáhle lepidlo zvulkanizuje, trvalá oprava je hotová.


Je možné namontovať nové pneumatiky SLIME SRT na bezdušový ráfik?

Áno! Nové pneumatiky SRT možno použiť buď na štandardný ráfik, pre ktorý sú určené, alebo na bezdušový ráfik.


Počul som, že SLIME poškodzuje ráfiky. Je to pravda?

Tesniaci prípravok SLIME pre bezdušové pneumatiky obsahuje inhibítory korózie a tiež látku upravujúcu pH, takže je viac zásaditý. Všetky tieto prísady ráfik účinne chránia. Avšak je potrebné vziať do úvahy faktory, ktoré aj napriek tomu môžu spôsobiť, že k poškodeniu ráfika dôjde. Ak chcete mať viac než istotu, použite SLIME iba pre núdzové opravy. Potrebujete len SLIME a kompresor! SLIME môže mať nepriaznivý vplyv na niektoré typy hliníkových ráfikov. Keďže existujú rôzne zliatiny, je ťažké predpovedať, ako bude SLIME reagovať s vaším konkrétnym ráfikom. Počas rokov praxe sme zistili, že náchylnejšie k pôsobeniu SLIME sú staršie ráfiky. Dbajte tiež na to, aby ste na bezdušové pneumatiky používali bezdušový prípravok. Prípravok určený pre duše neobsahuje inhibítory korózie. Nenechávajte SLIME v pneumatike dlhšie ako dva roky. Potom už nedokážeme zaručiť, že k poškodeniu ráfika nedôjde. Ak bol ráfik už predtým poškodený, neodporúčame SLIME použiť.


Mám chromované kolesá. Môžem SLIME použiť?

Áno. Vhodnosť SLIME pre všetky typy kovových ráfikov vrátane chrómovaných bola testovaná. Je však dôležité použiť prípravok so správnym zložením. Prípravok pre bezdušové pneumatiky obsahuje vysoký podiel inhibítorov korózie, čím sa predchádza hrdzaveniu, dolíčkovatosti a korózii. Zloženie SLIME zostáva po dva roky od aplikácie chemicky stabilné. U vysokorýchlostných pneumatík by sa však SLIME mal používať len ako núdzový opravný materiál s následnou kontrolou a opravou v pneuservise.

Je tiež potrebné si uvedomiť, že chrómovaný povrch je časom veľmi krehký, najmä ak základový materiál tvorí zliatina hliníka. Elektrolytické pokovovanie hliníka je veľmi ťažké, pretože tento kov tvorí tenký oxidový povlak a oxidy nemožno elektrolyticky pokovovať. Vo väčšine prípadov výrobcovia garantujú odolnosť proti oprýskaniu, zjamkovaniu či korózii iba jeden rok. Je to dané vlastnosťami pokovovania, ktoré sa ľahko poškodí jednoduchým čistením, brzdovým prachom alebo vlhkom a cestnou soľou počas zimnej prevádzky. Počas zimy, zvlášť v oblastiach, kde sa cesty solia, by sa mali chromované kolesá odložiť. Soľ a slaná voda sú voči chrómu najagresívnejší. Keď je chróm vystavený soli, okamžite začne chemická korózia, ktorá chróm od základu vyžerie. Takto sa nakoniec chróm začne lúpať a na kovovom povrchu kolesa sa začnú objavovať jamkyi, čo často spôsobí, že pneumatika prestane tesne doliehať.


Predĺži SLIME životnosť starých pneumatík?

Áno, pridaním tesniaceho prípravku do pneumatík môžete ich životnosť predĺžiť. SLIME pomáha udržiavať tlak vzduchu, znižovať zahrievanie a obmedzovať opotrebenie a štiepenie plášťa. Tým, ako tesniaci prípravok pneumatiku obteká, kryje vnútorný plášť pneumatiky a tiež vypĺňa praskliny a póry. Ak sa pneumatika láme, praská alebo je výrazne opotrebovaná, odporúčame ju vymeniť - najmä u vysokorýchlostných vozidiel.

Všeobecné informácie

Je možné použiť SLIME k vyváženiu pneumatiky?

Na trhu existujú prípravky na podobnej báze ako SLIME použiteľné k vyvažovaniu pneumatík, avšak použitie nášho výrobku na tento účel neodporúčame. Problém s vyvážením by mal byť vyriešený najskôr; pridanie rotujúcej hmoty by mohlo v konečnom dôsledku skôr uškodiť, ako pomôcť.


Stvrdne SLIME po oprave prierazu?

Nie. Jasne zelená tekutina, ktorá SLIME tvorí, pomáha, aby sa vlákna, gumové častice a ďalšie tesniace látky rozprestreli. Keď je tekutina z prierazu vytlačená, nesie so sebou väčšie častice, ktoré sa spoja a dieru utesnia, takže vzduch prestane unikať. Zelená škvrna, ktorú možno vidieť na vonkajšej strane pneumatiky, nestvrdne, ale môže stuhnúť a vytvoriť tak pružnú výplň.


Je možné pneumatiku ošetrenú SLIME odborne opraviť?

Áno. Keď prídete do pneuservisu, informujte technika o tom, že vo vnútri pneumatiky bol použitý SLIME. SLIME je rozpustný vo vode, netoxický a nehorľavý. Je možné ho vypláchnuť vodou. Po umytí je potrebné pneumatiku a ráfik dosucha vytrieť handrou. Potom je pneumatika pripravená k odbornej oprave.


Zamŕza SLIME?

Tesniaci prípravok SLIME je možné použiť aj v pomerne extrémnych podmienkach. V extrémnom mraze SLIME nezamrzne do tuhého stavu, ale môže mať vyššiu viskozitu. Akonáhle sa pneumatika roztočí, trenie vytvorí teplo, vďaka ktorému sa viskozita tesniaceho materiálu vráti do normálu.


Ako dlho je možné SLIME skladovať?

Ak je uchovávaný v dobre uzavretom originálnom obale a na chladnom a suchom mieste, SLIME bude použiteľný najmenej 4 roky. Pokiaľ hodláte použiť fľašu, ktorá bola už po dlhšiu dobu skladovaná, dôkladne ju pred použitím pretrepte. Takto sa materiál premieša a získa svoju normálnu viskozitu.


Čo sa stane so SLIME po dvoch rokoch?

Akonáhle je SLIME aplikovaný do pneumatiky, je vystavený iným podmienkam, ktoré pomaly mení jeho pôvodné zloženie. Účinnosť výrobku garantujeme po dobu dvoch rokov; potom odporúčame starý materiál odstrániť a použiť nový.


Zleje sa SLIME v spodnej časti pneumatiky?

SLIME je v bezdušových pneumatikách priľnavejší, čo mu umožňuje zostať na vnútorných stenách pneumatiky dlhšie. Toto pomáha predchádzať vibráciám, keď pneumatika rotuje a materiál sa po pneumatike odstredivou silou znova rozprestrie.
Duše sú naopak veľmi hladké, takže ak je koleso v kľude, materiál pomerne rýchlo stečie do spodnej časti pneumatiky. Akonáhle sa však koleso znovu roztočí, materiál sa znovu rýchlo a rovnomerne rozprestrie.


Ako SLIME funguje?

SLIME na utesnenie prierazov používa technológiu Fibre-Seal ™; pôsobí preventívne alebo ako opravný materiál. V zelenej kvapaline sú obsiahnuté buď iba tesniace vlákna (zloženie pre duše), alebo zmes vlákien, gumových častíc a ďalších tesniacich látok (zloženie pre bezdušové pneumatiky). Akonáhle je SLIME v duši alebo v pneumatike aplikovaný, zostáva v kvapalnom stave a opravuje prierazy v smere zvnútra von. Pri rotácii kolesa je kvapalina odstredivou silou nútená sa rozprestrieť po celom behúňi, čím vytvorí ochrannú vrstvu. Ak sa objaví prieraz, unikajúci vzduch vytláča zelenú kvapalinu von, pričom pomocou vlákien a ďalších tesniacich zložiek prieraz upcháva a zabraňuje ďalšiemu unikaniu vzduchu. SLIME takto môže opravovať ďalšie a ďalšie prípadné prierazy.


Aký je rozdiel medzi SLIME a výrobkami typu "seal-n-air"?

Hlavný rozdiel medzi SLIME a výrobky typu "seal-n-air" spočíva v tom, že SLIME neobsahuje žiadne lepidlá ani poháňacie látky pre sprej. Pre aplikáciu SLIME je potrebné mať k dispozícii zdroj vzduchu. SLIME je určený k preventívnemu použitie alebo k opravám. Po aplikácii poskytuje SLIME priebežnú ochranu pneumatiky a trvalo utesňuje prípadné prierazy; funkčnosť si zachováva až dva roky.

SLIME je rozpustný vo vode, netoxický, neškodlivý a nehorľavý; kvapalinu možno z pneumatiky ľahko vymyť a pneumatiku možno po očistení trvalo opraviť pomocou záplaty / výplne.

SLIME využíva technológiu Fibre-Seal ™ a utesňuje prierazy smerom zvnútra von. Výrobky typu seal-n-air fungujú na báze jednorazového vstreknutia latexu do pneumatiky, čo umožní pneumatiku dočasne opraviť a nahustiť.


Prečo ponúkate viac ako jeden typ prípravku?

Nie všetky pneumatiky sú rovnaké, preto sme navrhli zloženie, ktoré bude čo najlepšie vyhovovať potrebám každého typu. SLIME je k dispozícii ako zmes pre duše, alebo pre bezdušové pneumatiky.

Obe zmesi využívajú technológiu Fibre-Seal ™, však zloženie zmesi pre duše obsahuje iba vlákna, zmes pre bezdušové pneumatiky obsahuje vlákna a recyklované gumené častice. Zmes pre bezdušové pneumatiky obsahuje tiež inhibítory korózie, ktoré chránia ráfik, a zložku zabraňujúcu stekaniu, vďaka ktorej materiál priľne k vnútornej stene behúňa pneumatiky, keď sa koleso prestane točiť.


Môžem použiť SLIME pre duše v bezdušové pneumatike?

Nie, neodporúčame to. Účinnosť našich výrobkov nemôžeme garantovať, ak nie sú použité na určený účel. Prípravok pre duše je zložený len z vlákien, čo umožňuje jeho vysokú účinnosť pri utesnení malých priepichov tenkých duší. Toto však obmedzuje jeho tesniace vlastnosti v hrubých viacvrstvových pneumatikách. Prípravok SLIME pre duše neobsahuje inhibítory korózie ako prípravok pre bezdušové pneumatiky a môže časom poškodiť ráfiky. Rozhodne si zakúpte prípravok zodpovedajúci Vášmu typu pneumatík.


Tlak odporúčaný pre moje pneumatiky je viac než 100 PSI. Môžem SLIME použiť?

Áno. SLIME je účinný vo všetkých dušiach a pneumatikách, ako pri nízkom, tak pri vysokom tlaku. U duší je potrebné pamätať na to, že akonáhle koleso prestane rotovať, tesniace prípravok veľmi rýchlo steká do dolnej časti pneumatiky. V prípade, že vysokotlaková pneumatika stratí tlak, je dobré ju najprv roztočiť, aby tesniaci prípravok dušu pokryl. Takto prípravok znova ošetrí skoršie prierazy, ktoré sa mohli znova otvoriť a vďaka ktorým mohol vzduch unikať.


Čo je to technológia "Fibre-Seal"?

Spoločnosť Accessories Marketing, Inc., výrobca prípravku SLIME Tire Sealant, vyvinula patentovanú zmes ekologických vlákien, spojív, polymérov a tuhnúcich zložiek, ktoré sa spájajú a utesňujú prierazy až do veľkosti 1/8 "(3 mm) u duší a 1 / 4 "(6 mm) u pneumatík. Mriežka z vlákien Fibre-Seal spolu s viskózny látkou, ktorá slúži k ich lepšiemu rozkladaniu, tesne priľnú k akejkoľvek poškodenej oblasti; predchádzajú defektom a prípadne ich opravujú elastickou a trvanlivou výplňou.


Ako najlepšie nahustiť / vypustiť pneumatiku ošetrenú SLIME?

Ak je to možné, odporúčame natočiť pneumatiku tak, aby sa ventil nachádzal na pozícii 10, alebo 2 hodín. Tesniaci prípravok vďaka gravitácii stečie preč od ventilu, čím sa predíde jeho vyfúknutie von z ventilu. Vlákna a ďalšie častice by mohli ventil upchať alebo sa dostať do pumpy alebo kompresora.


Aplikoval som SLIME do pneumatiky a upchal sa ventil. Čo mám robiť?

Odporúčame natočiť pneumatiku tak, aby sa ventil nachádzal na pozícii 10, alebo 2 hodín. Potom pneumatiku pomaly vypustite a pomocou príslušného nástroja vyberte vložku ventilu. Prepláchnite vložku ventilu teplou vodou a vymyte tesniaci prípravok i s vláknami. Potom vezmite vatovú tyčinku, navlhčite jeden koniec a prečistite ním driek ventilu. Znovu nasaďte vložku a nahustite pneumatiku. Vzduch by mal teraz ľahko prúdiť.


Čo je to vložka ventilu?

Ak sa pozriete do ventilu, uvidíte vrchnú časť vložky, ktorá sa nachádza vo vnútri drieku ventilu. Nástroj pre vybratie vložky ventilu, ktorý sa dodáva spolu s tesniacim prípravkom, vkĺzne do ventilu a otáčaním proti smeru hodinových ručičiek vložku vyskrutkujete. Otáčajte nástrojom, kým celý kus nevypadne von z drieku ventilu. Ak je vložka vybratá, môžete uvoľneným priechodom SLIME ľahko aplikovať. Po aplikácii ventil očistite, vložku naskrutkujte späť a dobre dotiahnite.


Môžem použiť bezdušový SLIME v duši?

Neodporúčame používať žiadny z našich výrobkov inak, než bolo určené. Tesniaci prípravok pre bezdušové pneumatiky používa zmes gumových častíc a vlákien, ktoré sú vhodné pre ošetrenie väčších prierazov viacvrstvovej pneumatiky. Gumené častice sú príliš veľké na to, aby mohli dostatočne účinne utesniť priepichy v tenkej duši.


Nedávno som SLIME aplikoval do pneumatiky, ale rovnako to defektu nezabránilo. Prečo?

Ak ste SLIME použili k oprave už existujúceho prierazu, možno sa nepodarilo ho utesniť hneď na prvýkrát. Odporúčame pneumatiku skontrolovať, či v nej nie sú zapichnuté nejaké ostré predmety. Ak áno, odstráňte ich, pneumatiku nahustite a hneď potom ju zatočte. Odstredivou silou sa tesniaci prípravok vnútri duše alebo pneumatiky rozprestrie a prieraz utesní. Nemôžeme zaručiť, že SLIME opraví rezné rany od skla alebo kovových predmetov, chybnú pätku, bočné prierazy alebo defekty spôsobené pricviknutím kolesa. Skontrolujte tiež ventil a presvedčte sa, či príčinou úniku vzduchu nie je práve on.


Prečo má váš výrobok len dvojročnú záruku?

Zloženie tesniacich prípravkov SLIME nielenže opravuje prierazy, ale aj udržuje v dobrom stave duše, pneumatiky a kolesá, s ktorými dôjde do kontaktu. Akonáhle je SLIME v pneumatike, začne fungovať. Vždy, keď sa pneumatika točí, odstredivá sila tesniaci prípravok rozprestrie po behúni, takže môže kedykoľvek okamžite opraviť prípadný prieraz. Keď sa prieraz objaví, dôjde k strate tesniaceho prípravku. Časom sa pôvodné množstvo tesniaceho prípravku v pneumatike zníži. Aj podmienky vo vnútri pneumatiky postupne ovplyvnia chemické zloženie prípravku. Odporúčame po dvoch rokoch prípravok z pneumatiky vymyť a ak zostáva dostatok dezénu a pneumatika je celkovo v dobrom stave, prípadne použiť prípravok nový.

Ak po dvoch rokoch dušu ošetrenú prípravkom SLIME stále používate, môžete ju skontrolovať a ak myslíte, že je v dobrom stave, stačí doplniť menšie množstvo prípravku. Nahradí sa tak jeho prípadný úbytok a znovu získa svoju normálnu funkčnú viskozitu.

Výnimočné situácie / Pomoc

Ovplyvní použitie SLIME záruku na pneumatiky?

Záručné podmienky sú rôzne. Overte si záručné podmienky u výrobcu pneumatiky.

Je dobré vedieť, že dnes na trhu neexistuje žiadny tesniaci materiál schválený ako materiál pre "trvalé" opravy. Jediný spôsob opravy schválený Asociáciou výrobcov pneumatík je výplň / záplata aplikovaná odborným pracovníkom pneuservisu.

SLIME je rozpustný vo vode, netoxický, bez nebezpečných prísad a lepidiel. Je možné ho z pneumatiky vymyť a umožniť tak pracovníkovi pneuservisu použiť na opravu trvalú výplň / záplatu. O použití SLIME pracovníka pneuservisu vždy informujte!


Mám pichnutý nafukovací predmet (matrace, ležadlo a pod.). Je možné ho opraviť pomocou SLIME?

Aby mohol SLIME fungovať, je potrebné, aby bolo splnených niekoľko podmienok: tesniaca látka, tlak vzduchu a odstredivá sila. V podobných prípadoch nie je prítomná odstredivá sila. Aplikácia tesniacej látky do širokej komory, bez možnosti usmerniť rozmiestnenie tesniacej látky v poškodenej oblasti, by sa minula účinkom. Tento typ použitia nášho výrobku nemôžeme odporučiť, ani garantovať.


Pokúsil som sa vykonať opravu materiálom na báze aerosólu, ale nefungoval. Môžem teraz použiť SLIME?

Nie. Nemôžeme odporučiť ani garantovať účinnosť nášho výrobku, ak je použitý súčasne s inou chemikáliou. SLIME sám o sebe je chemicky inertný, avšak zmiešaním s inou chemikáliou môže dôjsť k chemickej reakcii, ktorá môže poškodiť pneumatiku alebo ráfik.


Rád by som si kúpil váš výrobok. Predávate priamo z výroby?

Niektoré výrobky SLIME možno zakúpiť prostredníctvom našich webových stránok, všeobecne ale priamy predaj neprevádzkujeme. Naše výrobky dodávame rade distribútorov a maloobchodníkov snáď vo všetkých odvetviach (bicykle, motocykle, ATV, záhradná technika, stroje, automobily a priemyselné zariadenia). Pokiaľ na našich stránkach nemôžete žiadneho predajcu nájsť, dajte nám vedieť. Pokúsime sa vám pomôcť nájsť, čo hľadáte!


Čo mám robiť, keď sa mi SLIME dostane do očí?

Zasiahnuté oko okamžite vypláchnite chladnou čistou vodou. Týmto by sa mala vyplaviť všetky vlákna a ďalšie častice, ktoré by mohli spôsobiť podráždenie. Ak podráždenie pretrváva aj po vypláchnutí, okamžite vyhľadajte lekársku pomoc.


Je SLIME jedovatý alebo nebezpečný?

Nie, tesniace prípravky SLIME sa vyrábajú z prísad, ktoré sú netoxické, nehorľavé a bezpečné. Ak sa prípravok vyleje, ľahko sa umyje vodou. Likvidáciu nie je potrebné vykonávať žiadnym zvláštnym spôsobom.


Ako vyčistiť rozliaty SLIME?

SLIME nezanecháva škvrny a je riediteľný vodou. Ak sa prípravok vylial na pevný povrch, bude zrejme stačiť zotrieť ho handrou. Ak sa vylial na tkaninu (koberec, oblečenie a pod.), najskôr prípravok nechajte nasiaknúť suchou handrou. Potom zasiahnuté miesto umyte teplou mydlovou vodou. Ak stihol prípravok zaschnúť, bude možno potrebné použiť odstraňovač škvŕn. Vždy si overte stálosť farieb zasiahnutej tkaniny.

Aplikácie Slime

Koľko prípravku SLIME musím použiť?

Nižšie uvádzame všeobecné informácie k aplikácii prípravku. Nezabudnite použiť správnu zmes zodpovedajúcu typu pneumatiky (s dušou, alebo bezdušové).

Bicykel: 118 ml na pneumatiku
Motocykel: 237 ml na pneumatiku
Vozík: 237 ml na pneumatiku
ATV *: 710 ml - 946 ml na pneumatiku
Príves: 355 m​​l na pneumatiku

 

tire dimensions czech * U VEĽKÝCH pneumatík je potrebné vykonať nasledujúci výpočet:

1) Zistite ŠÍRKU behúňa a VÝŠKU pneumatiky v centimetroch.

  • Pre rýchlosti 70 km/h a menej – vynásobte Š[cm] x V[cm] x 0,55 = ____ ml
    • v týchto rýchlostiach je možné použiť Slime aj ako prevenciu
  • Pre rýchlosti 70 km/h a viac – vynásobte Š[cm] x V[cm] x 0,3 = ____ ml
    • v týchto rýchlostiach používajte Slime iba pre opravy s čo najrýchlejší opravou v servise

Aplikacni tabulka SLIME naplni do pneumatiky

Tabuľka kompresorov

Aký výkon majú vaše kompresory?

Slime kompresory

Copyright © 2015 DD PNEU s.r.o. Všechna práva vyhrazena
Designed by bb9

Back to top